کلمات کليدي: شيشه رنگي- شيشه لاکوبل- شيشه هوشمند

 

انواع شيشه رنگي و کاربرد آنها در دکوراسيون داخلي

شيشه ها در قسمت هاي مختلفي کاربرد دارند و براي اهداف متفاوتي استفاده مي شود. يکي از انواع پر کاربرد شيشه، شيشه رنگي است که در زمينه دکوراسيون داخلي و زيبا سازي ظاهري قسمت هاي مختلف ساختمان ها استفاده مي شود. شيشه رنگي از طريق دو روش کلي توليد مي شود. در روش اول با استفاده از اضافه کردن يا کم کردن استفاده از برخي مواد شيميايي در اولين مراحل ساخت شيشه، شيشه رنگي توليد مي کنند. در اين روش براي رسيدن به رنگ قرمز به شيشه اکسيد مسي اضافه مي کنند. در روش دوم ساخت شيشه هاي رنگي، شيشه سفيد بدون رنگ را در شيشه ذوب شده رنگي قرار مي دهند به صورتي که دو طرف آن رنگي شود. با توجه به طريقه ساخت شيشه رنگي مي توان دو نوع کلي براي آن نام برد که در رنگ هاي مختلفي تهيه شده و در صنايع مختلفي استفاده مي شود.

از مهم ترين کاربرد هاي شيشه رنگي مي توان استفاده در دکوراسيون ساختمان ها را نام برد. از جمله شيشه هاي رنگي که براي کاربرد دکوراسيون داخلي مي توان از آن استفاده کرد و به نوعي براي همين هدف طراحي و ساخته شده است مي توان شيشه لاکوبل را نام برد. در ادامه در مورد شيشه هاي رنگي و کاربرد آنها در دکوراسيون داخلي صحبت خواهيم کرد.

شيشه لاکوبل و موارد استفاده

شيشه لاکوبل يا شيشه دکوراتيو در نوع رنگي يک نوع شيشه است که با استفاده با کيفيت ترين و عالي ترين رنگ هاي اروپايي ساخته مي شود. اين شيشه داراي چسبندگي، سختي و مقاومت بالايي هستند که با هدف استفاده در فضاهاي دکوري در ساختمان ها ايجاد شدند. اين نوع شيشه در رنگ هاي بسيار متنوع و زيبايي توليد شده است و مي توان به استفاده از آن ساير طرح ها و نقش ها را براي دکور داخلي ساختمان ها اجرا کرد. شيشه دکوراتيو فضاي دروني ساختمان را بزرگ تر نشان مي دهد و نور را به داخل رفلکس مي کند. به همين ترتيب زيبايي خاصي را در فضاي داخلي ساحتمان ها بوجود مي آورد.

nu5p_r1.jpg

شيشه رنگي

براي آشنايي بيشتر با شيشه لاکوبل مي توان گفت که اين شيشه ها از يک طرف رنگي هستند. اين نوع شيشه در مرحله رنگ شدن از يک طرف به يک شيشه رنگي تبديل مي شود و پس از رنگ شدن با يک لايه از جنس ورش پي وي سي لمينت شده و به نوعي به عنوان محافظ براي شيشه عمل مي کند. در اين صورت مي توان متوجه شد که مقاومت شيشه به چه دليل بالاتر مي رود. اين نوع شيشه براي داخل اداره ها به عنوان ديوار هاي شيشه‌اي، منازل، محيط هاي کاري، طراحي نماي ساختمان و از اين قبيل کاربرد ها اشاره کرد.

شيشه هوشمند و کاربرد آن در دکوراسيون داخلي

شيشه هوشمند از ديگر انواع شيشه هاي دکوراتيو است که در قسمت هاي مختلفي از ساختمان ها براي کابرد زيباسازي استفاده مي شود. شيشه هوشمند با استفاده از فناوري هاي مختلفي اين امکان را بوجود آورده است که بتوان ميزان جذب نور را کنترل کرد. براي مثال مي توان به شيشه هاي آفتاب گير در اين زمينه اشاره کرد. تقريبا مي توان گفت که يک سوم انرژي خانه ها از طريق شيشه يا پنجره هدر مي رود. براي کاهش اتلاف انرژي در ساختمان ها در فصل هاي گرم و سرد در حال حاضر بر روي پنجره ها متمرکز شده اند. بررسي هاي زيادي براي يافتن يک روش مناسب در جلوگيري از اتلاف انرژي انجام شده است. شيشه هوشمند از نتايج اين بررسي ها بوجود آمده است که مي توان با استفاده اين شيشه ها در پنجره هاي دوجداره تاثير بسيار زيادي در اتلاف انرژي ساختمان ها گذاشت.

شيشه هوشمند را مي توان از روش هاي مختلفي توليد کرد يا اينکه با استفاده از برچسب هاي مخصوص شيشه هاي معمولي را به شيشه هاي هوشمند تبديل کرد. وليکن دقت کنيد که اين روش نمي تواند کاربرد اصلي يک شيشه هوشمند را داشته باشد. چرا که اين نوع شيشه ها با يک واکنش حالت مات پيدا کرده و ميزان جذب نور را بالا مي برند و با همان واکش شفاف شده و مانند شيشه هاي معمولي عمل مي کنند. پس با توجه به کاربرد اصلي اين شيشه ها نمي توان به سادگي با استفاده از يک برچسب يک شيشه هوشمند مناسب بوجود آورد. از شيشه هوشمند مي توان در قسمت هاي مختلف ساختمان ها استفاده کرد که در حال حاضر علاوه بر منازل در ساختمان هاي اداري و شرکت ها استفاده مي شود. شيشه هوشمند را مي توان به صورت رنگي هم استفاده کرد. شيشه هاي هوشمند رنگي در هنگام مات يا شفاف شدن رنگ خاص مخصوص به خود را دارند که يک کاربرد دکوراتيو را براي مکان مورد استفاده ايجاد مي کنند. استفاده از اين نوع شيشه ها و شيشه رنگي در ساختمان هاي امروزي بسيار زياد و متداول شده است.

 

 

شيشه هوشمند

 


دانلود رایگان مقاله10 شيشه ,استفاده ,رنگي ,توان ,هوشمند ,ساختمان ,شيشه رنگي ,شيشه هوشمند ,دکوراسيون داخلي ,شيشه لاکوبل ,اتلاف انرژي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فلزیاب صنعتی کرد car tool news امام سجاد (ع) نوین پله فروش فلزیاب اصل appwebsiteseo ایران تغذیه ، با ما بهترین باشید. سرزمین زیبایی جواهرات و سنگ های قیمتی دختر زیبای خدا